HOME OWNER FRIENDS LINKIES

21 June 2013

Jerebu!

Assalamualaikum. 
Yeahh! Jumaat akhirnya. Tadi sebenarnya ada perjumpaan librarian untuk form 3 masal balik sekolah sampai pukul 2.00 pm. Tapi Meera dengan 2 orang lagi kawan Meera tak pergi. Sebab.. haha! Tak payah tahu la. Hmm, korang ada tengok berita tak pasal jerebu ni? Alahh, kalau tak ada tengok pun mesti korang tahu kan? Lagi-lagi kalau yang duduk dekat-dekat dengan Johor Bahru. Jerebu ada je dekat mana-mana. Meera belajar dekat sekolah pun susah. Susah nak focus, mata pedih! Belajar pun kita orang tutup tingkap dengan pintu. Haa! Macam belajar dalam gua kalau tak bukak lampu. Sekolah dekat dengan Muar ada yang dah cuti kan? Wee~! Best lah korang kan? Tapi tadi cikgu KH Meera cakap, kalau dah cuti nanti kena ganti balik :b Hehe. Tapi kalau cuaca dah teruk sangat memang semua kena cuti kan? Ganti tak ganti tu lain cerita. Hari rabu Meera pakai tudung hitam, bila nak pergi KH masuk je tengok dekat tudung dah ada benda warna putih! Wuu. Rasa macam salji je jatuh :b tapi ada beza salji dengan jerebu. Salji sejuk, jerebu tak! Salji tak membahayakan, jerebu membahayakan! Cehh-.- pandai je :b Haha! K la, mana tempat tinggal korang kena jerebu tu elak kan buat aktiviti dekat luar tau. Minum air masak banyak. 
credit : WeHeartIt
Bye! Assalamualaikum :)

3 comments :

Farah Waheda Wahid said...

semoga masalah jerebu ni cepat berakhir...

Ain Dzaya said...

sekarang dah selamat..no jerebu..kannn

Ain Dzaya said...

sekarang dah selamat..no jerebu..kannn